Klawisze Dostępności
|
![]() |
KARTA USŁUGI |
|
|
Udostępnianie danych z Centrum Powiadamiania Ratunkowego |
Co chcę załatwić? | Uzyskać dane zarejestrowane w systemie informatycznym Centrum Powiadamiania Ratunkowego, do celów procesowych lub dowodowych w toczących się postępowaniach wyjaśniających. Dotyczy zgłoszeń wykonanych na numery alarmowe 112 i 997. |
Kogo dotyczy? | Wyłącznie sądów, prokuratury i Policji. |
Co przygotować? |
Wykonywanie zadań Centrum Powiadamiania Ratunkowego jest wspomagane przez system teleinformatyczny. Administratorem systemu teleinformatycznego jest minister właściwy do spraw administracji publicznej. System teleinformatyczny zapewnia bezpieczne przetwarzanie danych, Wojewoda przetwarza dane zarejestrowane w systemie teleinformatycznym, w tym nagrania rozmów telefonicznych, dane osobowe osoby zgłaszającej, dane innych osób wskazanych w trakcie przyjmowania zgłoszenia, pozycje geograficzne, dane teleadresowe lub opis zdarzenia, i udostępnia je na wniosek sądu, prokuratury lub Policji. Minister właściwy do spraw administracji publicznej niszczy dane dotyczące treści zgłoszeń alarmowych przetwarzane w systemie teleinformatycznym po upływie 3 lat. Dane udostępniane są na podstawie pisemnego wniosku organu sądu, prokuratury i Policji. Przed wypełnieniem wniosku należy przygotować podstawowe informacje: - krótki opis zdarzenia, którego dotyczy zgłoszenie, - numer telefonu, z którego wykonane zostało połączenie, - datę wykonania połączenia, - godzinę wykonania połączenia. |
Jakie dokumenty muszę wypełnić? | |
Jak wypełnić dokumenty? | Wypełnić wniosek lub przekazać w formie pisemnej dane niezbędne do odszukania zgłoszenia w zasobach systemu informatycznego CPR. |
Ile muszę zapłacić? |
Realizacja zadania nie jest związana z opłatą skarbową. |
Kiedy złożyć dokumenty? | W przypadku gdy dane zarejestrowane w CPR będą służyć postępowaniom wyjaśniającym lub jako materiał dowodowy i procesowy w sprawach toczących się przed organami sądów, prokuratury i Policji. |
Gdzie załatwię sprawę? |
Wniosek można wysłać do nas pocztą na adres:
|
Co zrobi urząd? | Przekaże dane w formie elektronicznej na płycie CD. W przypadku, gdy rozmówca, w ramach obowiązującej zastępowalności CPR-ów, został przekierowany do innego ośrodka w kraju Urząd przekaże wniosek do właściwego urzędu wojewódzkiego. |
Jaki jest czas realizacji? | 30 dni w przypadku zgłoszeń zarejestrowanych w CPR LUW. W przypadku przekierowania rozmówcy do innego ośrodka w kraju, czas realizacji może ulec wydłużeniu. |
Jak się odwołać? | Nadzór nad systemem powiadamiania ratunkowego prowadzi Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji. |
Informacje dodatkowe | Zasoby Centrum Powiadamiania Ratunkowego są przeszukiwane wyłącznie w oparciu o dane i kryteria określone we wniosku. Informujemy, że w przypadku błędnego lub zbyt ogólnego określenia danych wyjściowych nie odnajdziemy nagrania. |
Podstawa prawna |
art. 10 ust. 14 ustawy z dnia 22 listopada 2013 r. o systemie powiadamiania ratunkowego (t.j. Dz. U. z 2019, poz. 1077 z późn. zm.) |
Redakcja strony: Udostępnianie danych z Centrum Powiadamiania RatunkowegoRejestr zmian
Obsługa i nadzór techniczny: IntraCOM.pl