Biuletyn Informacji Publicznej - Lubuski Urząd Wojewódzki
Data wytworzenia: | 2021-01-27 10:09:04 |
---|---|
Redaktor: | Zabiszak Tomasz |
Opis: | Modyfikacja treści strony |
|
![]() |
KARTA USŁUGI | ||
Uzyskanie wpisu, wpisu zmian lub wykreślenia podmiotu leczniczego z rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą (RPWDL) Uzyskanie informacji na temat podmiotów leczniczych wykonujących działalność leczniczą, a także podmiotów wykreślonych z RPWDL. |
Co chcę załatwić? |
Uzyskać:
|
Kogo dotyczy? |
Podmiotów leczniczych tj:
|
Co przygotować? |
Wniosek do rejestru składa podmiot, który zamierza wykonywać/wykonuje działalność leczniczą lub osoba uprawniona (oryginał upoważnienia należy dostarczyć do organu rejestrowego). Wniosek może złożyć np.: osoba uprawniona do kierowania tym podmiotem, reprezentowania podmiotu leczniczego na zewnątrz, zarząd spółki kapitałowej, osoba uprawniona do złożenia oraz podpisania wniosku elektronicznego o wykreślenie z rejestru podmiotu leczniczego. Wnioskodawca powinien posiadać podpis elektroniczny (ePuap lub certyfikat kwalifikowany) oraz uprawnienia do RPWDL nadane przez organ rejestrowy (wniosek o nadanie uprawnień do RPWDL jest do pobrania tutaj). Wniosek składa się wyłącznie w formie elektronicznej po zalogowaniu w systemie RPWDL. Wraz z wnioskiem o wpis do RPWDL wnioskodawca składa oświadczenie następującej treści: "Świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia wynikającej z art. 233 § 6 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny oświadczam, że:
|
Jakie dokumenty muszę wypełnić? |
Składając odpowiedni wniosek elektroniczny musisz wprowadzić informacje dot.:
We wniosku o wykreślenie z rejestru podmiotu leczniczego należy wpisać obowiązkowo m.in. datę zakończenia działalności, miejsce przechowywania dokumentacji medycznej, tj.: nazwę i adres podmiotu przejmującego dokumentację medyczną celem przechowywania oraz dołączyć scan umowy zawartej ze wskazanym we wniosku podmiotem dot. przechowywania dokumentacji medycznej. Aplikacja do wypełniania wniosku oraz uzyskania informacji na temat podmiotów leczniczych wykonujących działalność leczniczą, a także podmiotów leczniczych wykreślonych z RPWDL (w tym m.in. oddziały szpitalne, liczba łóżek wg poszczególnych okresów działalności i wykreślenia), znajduje się na stronie internetowej Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą. |
Jak wypełnić dokumenty? |
Przy wypełnianiu wniosku musisz skorzystać z:
Po złożeniu wniosku, a przed dokonaniem wpisu możesz złożyć korektę do wniosku.
|
Ile muszę zapłacić? |
Zapłacić możesz tylko przelewem na konto Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego z dopiskiem „opłata za wpis do rejestru podmiotów leczniczych” Nr konta: 72 1010 1704 0023 5222 3100 0000 Uwaga! Organowi rejestrowemu powinieneś przedstawić dowód opłaty.
|
Kiedy złożyć dokumenty? |
|
Gdzie załatwię sprawę? |
Aplikacja do wypełniania wniosku znajduje się na stronie internetowej Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą. Rejestr podmiotów leczniczych prowadzi Wydział Zdrowia Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego, ul. Jagiellończyka 8, 66-400 Gorzów Wielkopolski.
Infolinia dostępna w dni pracy Urzędu |
Co zrobi urząd? |
Rejestr Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą jest jawny i dostępny pod tym linkiem - istnieje możliwość wyszukiwania, przeglądania i drukowania aktualnych Ksiąg Rejestrowych. |
Jaki jest czas realizacji? |
Zaświadczenie o wpisie do rejestru otrzymasz elektronicznie w terminie 30 dni od dnia złożenia kompletnego i prawidłowo wypełnionego wniosku. |
Jak się odwołać? | Zaświadczenie o wpisie jest niezaskarżalne. |
Informacje dodatkowe |
UWAGA: Podmioty lecznicze nie mają obowiązku przedkładania organowi rejestrowemu kopii opinii sanitarnych oraz dokumentów potwierdzających zawarcie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej podmiotu leczniczego. Należy jednak mieć na uwadze, że ustawodawca nie zwolnił podmiotów leczniczych z obowiązków, określonych w art. 17 ust 1 ustawy o działalności leczniczej, to jest m.in. posiadania polisy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, jak również obowiązku udzielania świadczeń zdrowotnych wyłącznie w pomieszczeniach odpowiadających wymaganiom określonym w art. 22 ustawy. Zwolnił jedynie podmioty od przedkładania stosownych dokumentów (potwierdzających wykonanie powyższych obowiązków) przy wnioskach składanych do organu rejestrowego.
|
Podstawa prawna |
• Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2020 r. poz. 295 z późn. zm.). |
[treść generowana dynamicznie]