Biuletyn Informacji Publicznej - Lubuski Urząd Wojewódzki
Data wytworzenia: | 2021-02-05 12:37:40 |
---|---|
Redaktor: | Fąfara Aleksandra |
Opis: | Modyfikacja treści strony |
W dniu 7 października 2014r. mocą uchwały nr 202/2014 Rada Ministrów przyjęła wieloletni program pn. Program integracji społeczności romskiej w Polsce na lata 2014-2020. Głównym celem Programu jest zwiększenie integracji społeczności romskiej w życiu społeczeństwa obywatelskiego dzięki wsparciu udzielanemu w czterech dziedzinach: edukacji (w tym edukacji kulturowej, historycznej i obywatelskiej), mieszkalnictwa, zdrowia oraz działaniach prozatrudnieniowych. Program ten jest kontynuacją Programu na rzecz społeczności romskiej w Polsce, realizowanego w latach 2003-2013.
W realizacji Programu uczestniczą, poza instytucjami rządowymi:
Środki na realizację zadań Programu pochodzą z rezerwy celowej budżetu państwa, których dysponentem jest Minister Administracji i Cyfryzacji. Dotacje na dany rok kalendarzowy przyznawane są na podstawie zgłaszanych wniosków, które po zaopiniowaniu przez Komisję opiniującą wnioski (Komisja powołana jest przez Wojewodę), przekazywane są do MAC do rozpatrzenia i przyznania środków finansowych.