Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej - Lubuski Urząd Wojewódzki

Podgląd wersji

Podgląd wersji.
Data wytworzenia: 2021-02-11 10:44:25
Redaktor: Kuświk Marcin
Opis: Modyfikacja treści strony

PODSTAWA PRAWNA

Ustawa z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dziennik Ustaw z 2012r. pozycja 461). Warunki jakie powinny zostać spełnione w celu załatwienia sprawy

Wojewoda jest organem II instancji w sprawach rozpatrywania odwołań od decyzji administracyjnych wójta lub burmistrza (prezydenta miasta) nakładających obowiązek świadczeń osobistych na rzecz obrony lub w sprawie przeznaczenia do wykonania świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony.

  1. Stronami postępowania są:
    1. w przypadku świadczeń osobistych: osoby fizyczne;
    2. w przypadku świadczeń rzeczowych: urzędy i instytucje państwowe oraz przedsiębiorcy i inne jednostki organizacyjne, a także osoby fizyczne posiadające nieruchomości i rzeczy ruchome, które mogą być wykorzystane na cele przygotowania obrony państwa.
  2. Stronami postępowania są również wnioskodawcy:
    1. wojskowi komendanci uzupełnień - za jednostki organizacyjne Sił Zbrojnych,
    2. kierownicy jednostek organizacyjnych stanowiących bazy formowania specjalnie tworzonych jednostek zmilitaryzowanych - za jednostki organizacyjne przewidziane do militaryzacji,
    3. organy obrony cywilnej - za formacje obrony cywilnej,
    4. kierownicy jednostek organizacyjnych wykonujących zadania na potrzeby obrony państwa - za te jednostki (jednostki organizacyjne Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej, Służby Więziennej, jednostki organizacyjne podlegle i nadzorowane przez Ministra Obrony Narodowej, niewchodzące w skład Sił Zbrojnych),
    5. starostowie - w odniesieniu do przeznaczania nieruchomości na cele świadczeń rzeczowych w związku z używaniem ich w czasie poboru.
  3. Przed organem II instancji stroną postępowania jest również wójt lub burmistrz (prezydent miasta).

Wymagane dokumenty

Odwołanie.

FORMULARZE/WNIOSKI

Nie dotyczy.

OPŁATY

Nie dotyczy.

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

1 miesiąc od dnia otrzymania odwołania.

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW

Za pośrednictwem organu wydającego decyzję w pierwszej instancji.

KOMÓRKA ODPOWIEDZIALNA ZA ZAŁATWIENIE SPRAWY

Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
Oddział Spraw Obronnych

TRYB ODWOŁAWCZY

Decyzja wydana w II instancji jest ostateczna.

Drukuj
Zamknij