Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej - Lubuski Urząd Wojewódzki

Podgląd wersji

Podgląd wersji.
Data wytworzenia: 2023-04-18 10:08:32
Redaktor: Kubasik Joanna
Opis: Modyfikacja treści strony

Kogo dotyczy wniosek?

Zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela UE podlega wymianie w przypadku zmiany danych w nim zamieszczonych lub zniszczenia, natomiast w przypadku utraty zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej wydaje się nowe zaświadczenie.

Jakie dokumenty muszę złożyć?  

  • wniosek o wymianę/wydanie nowego zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej (do pobrania poniżej),
  • ważny dokument podróży lub inny ważny dokument potwierdzajacy tożsamość i obywatelstwo,
  • 2 aktualne fotografie.

Ile muszę zapłacić?

Nic. Wnioski obywateli Unii Europejskiej nie podlegają opłacie skarbowej.

Kiedy i gdzie złożyć wniosek?

Wniosek o wymianę zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu składasz w terminie 14 dni po wystapieniu przesłanek wymiany dokumnetu.
Wniosek składasz osobiście. Obowiązek osobistego stawiennictwa nie dotyczy małoletniego obywatela UE. 
Wniosek składasz w Oddziale Paszportów i Migracji Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego przy ul. Jagiellończyka 8 w Gorzowie Wlkp. lub w Oddziale Paszportów w Delegaturze Urzędu w Zielonej Górze przy ul. Podgórnej 7.

Jaki jest czas realizacji?

Jeżeli do wniosku dołączysz wszystkie wymagane dokumenty zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu wydamy niezwłocznie. 

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 14 lipca 2006r. o wjeździe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pobycie oraz wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin (t.j. Dz. U. z 2021r. poz. 1697 ze zm.),
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postepowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2022r., poz. 2000 ze zm.).

 

Drukuj
Zamknij