Biuletyn Informacji Publicznej - Lubuski Urząd Wojewódzki
Data wytworzenia: | 2023-07-06 15:02:34 |
---|---|
Redaktor: | Jaskowska Lidia |
Opis: | Modyfikacja treści strony |
Wniosek o wydanie polskiego dokumentu podróży należy złożyć, jeśli utraciłeś swój dokument podróży lub jeśli Twój dokument podróży uległ zniszczeniu bądź utracił ważność i nie masz możliwości otrzymania nowego dokumentu podróży. Obywatele białoruscy mogą ubiegać się o wydanie polskiego dokumentu podróży na preferencyjnej podstawie, jeśli posiada zezwolenie na pobyt czasowy udzielone również na innej podstawie niż przepis art. 186 ust. 1 pkt 9 ustawy o cudzoziemcach oraz osoba, która wcześniej nie posiadała dokumentu podróży.
Warunkiem skorzystania z uproszczonej procedury jest złożenie wniosku o wydanie polskiego dokumentu podróży w okresie od 1 lipca 2023 r. do 31 grudnia 2023 r. Wnioski złożone do wojewody przed dniem 1 lipca 2023 r. zostaną rozpatrzone na podstawie przepisów ogólnych (patrz zakładka polski dokument podróży).
Wniosek o wydanie polskiego dokumentu podróży składasz osobiście w Kancelarii Ogólnej Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gorzowie Wlkp. lub za pośrednictwem operatora pocztowego.
Do czasu wprowadzenia nowego wzoru formularza wniosku Urząd do Spraw Cudzoziemców rekomenduje, aby obywatele białoruscy, którzy będą składać wniosek o wydanie polskiego dokumentu podróży dla cudzoziemca z powołaniem się na posiadanie zezwolenia na pobyt czasowy udzielonego na podstawie innego przepisu niż art. 186 ust. 1 pkt 9 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach, nie zaznaczali żadnej z dostępnych w rubryce D opcji dotyczących posiadanego zezwolenia pobytowego, a dołączali do wniosku odrębne oświadczenie pisemne o posiadaniu zezwolenia na pobyt czasowy udzielonego na podstawie innej niż art. 186 ust. 1 pkt 9 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach, ze wskazaniem organu, który tego zezwolenia udzielił oraz daty wydania decyzji.
Wydanie polskiego dokumentu podróży nie zwalnia Cię z obowiązku podjęcia działań zmierzających do uzyskania dokumentu podróży w kraju pochodzenia. Ponadto polski dokument tożsamości potwierdza jedynie tożsamość, nie potwierdza natomiast obywatelstwa oraz nie uprawnia do przekraczania granicy i nie zwalnia od obowiązku zalegalizowania pobytu na terytorium naszego kraju. Polski dokument podróży wydawany jest na 1 rok.
Od stycznia 2022 r. pracownicy oddziału będą wyznaczali terminy osobistego stawiennictwa w Oddziale. Nie musisz sam rejestrować wizyty, my to zrobimy za Ciebie. Otrzymasz wezwanie do stawienia się w Oddziale Cudzoziemców. W wezwaniu będzie podana data, godzina oraz wskazane zostaną wszystkie dokumenty jakich potrzebujemy, aby skutecznie wszcząć i zakończyć postępowanie. Jeżeli przyjdziesz na umówione spotkanie bez wskazanych w wezwaniu dokumentów, skutkować będzie wydaniem postanowienia o zwrocie wniosku lub pozostawieniem go bez rozpoznania.