Biuletyn Informacji Publicznej - Lubuski Urząd Wojewódzki
Data wytworzenia: | 2025-01-14 14:47:23 |
---|---|
Redaktor: | Zabiszak Tomasz |
Opis: | Modyfikacja treści strony |
Co można uzyskać:
Osób wykonujących następujący zawód medyczny:
Wnioskodawca musi posiadać podpis elektroniczny potwierdzony profilem zaufanym/Aplikacja mObywatel/bankowość elektroniczna/e-dowód/USE eID/, który składa się za pośrednictwem Rejestru, na stronie internetowej: https://rizm.ezdrowie.gov.pl/
Do wniosku należy załączyć:
Uwaga!!!
Wniosek składa się wyłącznie w formie elektronicznej po zalogowaniu w systemie Rejestru - znajdującego się na stronie Rejestry e-Zdrowia.
Składając wniosek elektroniczny wnioskodawca musi wprowadzić m. in. nazwę wykonywanego zawodu, dane osobowe oraz dane dotyczące wykształcenia lub kwalifikacji.
Wraz z wnioskiem o wpis do Rejestru należy złożyć o oświadczenie następującej treści:
oraz
Wniosek o wpis do Rejestru należy wypełnić zgodnie z wytycznymi Podręcznika Użytkownika Centralnego Rejestru Osób Uprawnionych do Wykonywania Zawodów Medycznych Pracownik Medyczny – który znajduje się na stronie internetowej rizm ezdrowie w zakładce „pracownik medyczny”.
Osoba ubiegająca się o wpis do Rejestru, obowiązania jest do uiszczenia opłaty w wysokości 100 zł za każdy nowo złożony wniosek o wpis do rejestru. Opłatę za wpis do Rejestru, należy dokonywać z tytułem „opłata za złożenie wniosku o wpis zawodu medycznego” na podany numer rachunku:
72 1010 1704 0023 5222 3100 0000
Uwaga!!!
Uwaga!!!
Złożenie wniosku po 26 marca 2025 r. przez osoby, które na dzień wejścia w życie ustawy spełniały wymogi niezbędne do wykonywania danego zawodu medycznego uniemożliwi uzyskanie przedmiotowego wpisu.
Aplikacja do wypełniania wniosku znajduje się na stronie internetowej Rejestru znajdującego się na stronie Rejestry e-Zdrowia.
Rejestr niektórych zawodów medycznych dla mieszkańców województwa lubuskiego prowadzi Wydział Zdrowia Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego, ul. Jagiellończyka 8, 66-400 Gorzów Wielkopolski.
Pomoc techniczna:
Centralny Rejestr Osób Uprawnionych do Wpisu Zawodów Medycznych jest jawny częściowo i dostępny pod tym linkiem - istnieje możliwość wyszukiwania, przeglądania i drukowania.
Zaświadczenie ma postać wydruku z systemu teleinformatycznego i może je uzyskać jedynie osoba wpisana do Rejestru i nadania indywidualnego identyfikatora wpisu, po pozytywnie zakończonej weryfikacji.
Odmowa wpisu do rejestru, zmiany danych w rejestrze oraz wykreślenie z rejestru następuje w drodze decyzji, w przypadkach tj.:
Od decyzji służy odwołanie do Ministra Zdrowia za pośrednictwem Wojewody Lubuskiego, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania, wnioskodawca może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.
Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez wnioskodawca postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
Utworzony na mocy przepisów ustawy Centralny Rejestr Osób Uprawnionych do Wykonywania Zawodu Medycznego prowadzony jest przez Ministra Zdrowia.
Administratorem danych zawartych w rejestrze jest Minister Zdrowia, a dane osób wykonujących zawody medyczne są udostępniane ministrowi właściwemu do spraw zdrowia przez wojewodę właściwego ze względu na miejsce zamieszkania osoby wykonującej zawód medyczny, a w przypadku gdy nie jest możliwe ustalenie właściwego wojewody – Wojewodę Mazowieckiego.
Rejestr jest częściowo jawny, w zakresie danych i informacji dotyczących osoby wykonującej zawód medyczny, to jest:
Ustawa z dnia 17 sierpnia 2023 r. o niektórych zawodach medycznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1972).