Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej - Lubuski Urząd Wojewódzki

Podgląd wersji

Podgląd wersji.
Data wytworzenia: 2025-02-26 12:05:53
Redaktor: Skurska-Antosik Anna
Opis: Modyfikacja treści strony

 Tytuł/nazwa usługi

Co chcę załatwić?

 Złożyć wniosek o wydanie decyzji ustalającej poziom potrzeby wsparcia.

Kogo dotyczy wniosek?

 Wniosek o ustalenie poziomu potrzeby wsparcia może złożyć osoba niepełnosprawna lub jej przedstawiciel ustawowy albo, za ich zgodą, ośrodek pomocy społecznej lub centrum usług społecznych (w przypadku przekształcenia ośrodka pomocy społecznej). Osoby uprawnione do złożenia wniosku o ustalenie poziomu potrzeby wsparcia:Wniosek o ustalenie poziomu potrzeby wsparcia może złożyć osoba niepełnosprawna lub jej przedstawiciel ustawowy albo, za ich zgodą, ośrodek pomocy społecznej lub centrum usług społecznych (w przypadku przekształcenia ośrodka pomocy społecznej). Osoby uprawnione do złożenia wniosku o ustalenie poziomu potrzeby wsparcia:

  • Osoba posiadająca ostateczne orzeczenie o stopniu niepełnosprawności,
  • Osoba posiadająca orzeczenie lekarza orzecznika Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o niezdolności do pracy lub samodzielnej egzystencji,
  • Osoba, która przed dniem wejścia w życie ustawy o rehabilitacji (tj. przed 01.01.1998 r.) została zaliczona do jednej z grup inwalidów przez ZUS, KRUS, MON lub MSWiA, jeżeli przed tą datą orzeczenie o zaliczeniu do jednej z grup inwalidów nie utraciło mocy.

Co przygotować?

 

Jakie dokumenty muszę złożyć?

 

Ile muszę zapłacić?

 

Gdzie załatwię sprawę? 

 Wnioski o ustalenie poziomu potrzeby wsparcia od 1 stycznia 2024 r. można składać:Wnioski o ustalenie poziomu potrzeby wsparcia od 1 stycznia 2024 r. można składać:

  • pocztą tradycyjną na adres: Lubuski Urząd Wojewódzki w Gorzowie Wlkp., Wojewódzki Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności, ul. Jagiellończyka 8, 66-400 Gorzów Wlkp.,
  • osobiście w punkcie obsługi klienta przy ul. Jagiellończyka 4, 66-400 Gorzów Wlkp. (budynek Poczty Polskiej),
  • elektronicznie przez portal Empatia pod linkiem https://empatia.mpips.gov.pl/,
  • oraz w powiatowych zespołach do spraw orzekania o niepełnosprawności.

Kiedy i gdzie złożyć dokumenty?

Wniosek możesz wysłać do nas:

pocztą tradycyjną:

Lubuski Urząd Wojewódzki w Gorzowie Wlkp.ul. Jagiellończyka 866-400 Gorzów Wlkp.

Delegatura Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego w Zielonej Górzeul. Podgórna 765-057 Zielona Góra

mailem na adres (wniosek podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym): 

poprzez elektroniczną platformę ePUAP

przez eDoręczenia AE:PL-30106-22214-VGVRV-24

lub złożyć osobiście w:

Kancelarii Ogólnej Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gorzowie Wlkp.

w sekretariacie Delegatury Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego w Zielonej  Górze

Co zrobi urząd?

 

Jaki jest czas realizacji?

 

Jak się odwołać?

 

Informacje dodatkowe

 

Podstawa prawna 

 

Powiązane pliki 

 

 

 

Drukuj
Zamknij