Biuletyn Informacji Publicznej - Lubuski Urząd Wojewódzki
Data wytworzenia: | 2025-03-12 09:34:45 |
---|---|
Redaktor: | Dotka Maciej |
Opis: | Modyfikacja treści strony |
[treść generowana dynamicznie]
Złożenie kompletnego wniosku przez organizatora pielgrzymki o uzgodnienie trasy przejścia pielgrzymki po drogach publicznych.
Wniosek powinien zawierać następujące dane:
Organizator pielgrzymki zobowiązany jest do zabezpieczenia trasy pielgrzymki za pomocą własnej, odpowiednio oznakowanej służby porządkowej, uprawnionej do dawania poleceń i sygnałów uczestnikom ruchu, lub innym osobom znajdującym się na drodze, zgodnie z przepisami (§2 ust 1; §7 ust 2) rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 6 lipca 2010r. w sprawie kierowania ruchem drogowym (Dz. U. z 2016r. poz. 143).
W przypadku pielgrzymek do Sanktuarium Najświętszej Maryi Panny Częstochowskiej na Jasnej Górze we wniosku podać należy dodatkowo: datę i miejsce wejścia grupy pielgrzymkowej do Częstochowy, ze wskazaniem przybliżonej godziny wejścia na Jasną Górę. Należy również precyzyjnie wskazać miejsca odpoczynku grupy w granicach Częstochowy przed wejściem na Jasną Górę oraz numer trasy, którą grupa będzie wchodzić do Sanktuarium Jasnogórskiego.
Ponieważ uzgodnienie trasy pielgrzymki jest procedurą bardzo czasochłonną, dlatego wskazane jest, by wnioski kierowane były do wojewodów właściwych ze względu na miejsce rozpoczęcia pielgrzymki z odpowiednim wyprzedzeniem. Pielgrzymki, których trasy nie przekraczają terenu jednego województwa powinny być zgłaszane w terminie co najmniej 40 dni przed datą wyjścia grupy. Gdy pielgrzymka obejmuje kilka województw zgłoszenie powinno nastąpić w ciągu 50 dni przed jej rozpoczęciem.
Z uwagi na to, iż przebieg trasy pielgrzymki należy uzgodnić z jednostkami samorządowymi oraz organami zespolonej rządowej administracji wojewódzkiej termin załatwienia sprawy w dużej mierze zależy od tempa przesyłania tychże uzgodnień zawierających często sugestie dotyczące zmian trasy. W przypadku pielgrzymek obejmujących wyłącznie teren województwa lubuskiego uzgodnienie z reguły wydawane jest w ciągu 30 dni, zaś w przypadku pielgrzymek obejmujących teren kilku województw termin ten może ulec wydłużeniu.
Kancelaria Ogólna Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gorzowie Wlkp. ul. Jagiellończyka 8, 66-400 Gorzów Wlkp.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu +48 95 7851 776, pisząc na adres mailowy lub osobiście w pokoju nr 1416 Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego w godzinach od 7:30 do 15:30.
W sprawach dotyczących pielgrzymek do Sanktuarium Najświętszej Maryi Panny Częstochowskiej na Jasnej Górze szerszych informacji udziela również:
Śląski Urząd Wojewódzki
Oddział Zamiejscowy w Częstochowie
Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców
ul. Sobieskiego 7, 42-217 Częstochowa
tel.: +48 34 3782 227, +48 34 3782 228, +48 34 3782 224,
fax: +48 34 3782 285