Zakres działań Zespołu do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych:
zapewnienie ochrony informacji niejawnych w Lubuskim Urzędzie Wojewódzkim;
zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne;
zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka;
kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji;
opracowywanie i aktualizowanie planu ochrony informacji niejawnych, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego, i nadzorowanie jego realizacji;
opracowywanie instrukcji określających sposób i tryb przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli „poufne” oraz „zastrzeżone”;
opracowanie i aktualizowanie dokumentacji bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych do przetwarzania informacji niejawnych;
prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych;
prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających;
prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych lub pełniących służbę w jednostce organizacyjnej albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto;
przekazywanie ABW do ewidencji danych osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych, a także osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub wobec których podjęto decyzję o cofnięciu poświadczenia bezpieczeństwa;
przechowywanie akt zakończonych postępowań sprawdzających; udostępnianie tych akt w trybie przewidzianym ustawą o ochronie informacji niejawnych;
prowadzenie Kancelarii Tajnej odpowiedzialnej za właściwe rejestrowanie, przechowywanie, obieg i wydawanie materiałów niejawnych uprawnionym osobom;
przyjmowanie, rejestrowanie, udostępnianie i przechowywanie oświadczeń o stanie majątkowym:
Wicewojewody Lubuskiego,
Dyrektora Generalnego Urzędu,
osób zajmujących stanowiska dyrektorów wydziałów i ich zastępców, głównego księgowego oraz osób na stanowiskach równorzędnych pod względem płacowym,
urzędników służby cywilnej,
kierowników jednostek administracji zespolonej;
Przygotowanie analizy danych zawartych w ww. oświadczeniach o stanie majątkowym;
przyjmowanie, rejestrowanie, udostępnianie i przechowywanie oświadczeń majątkowych składanych przez wójtów, burmistrzów, prezydentów miast, starostów, marszałka województwa, przewodniczących: rad gmin, powiatów, sejmiku województwa;
Przygotowanie analizy danych zawartych w ww. oświadczeniach majątkowych;
Prowadzenie spraw wynikających z kompetencji Wojewody określonych ustawą o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów, a w szczególności przyjmowanie i rejestrowanie oświadczeń lustracyjnych oraz ich przekazywanie do Biura Lustracyjnego Instytutu Pamięci Narodowej.