Biuletyn Informacji Publicznej - Lubuski Urząd Wojewódzki
Data wytworzenia: | 2025-06-06 11:18:59 |
---|---|
Redaktor: | Jędrzejewska Justyna |
Opis: | Modyfikacja treści strony |
|
KARTA USŁUGI
|
|
Wpis na listę podmiotów uprawnionych do prowadzenia punktów, |
Co chcę załatwić? |
Wpis na listę podmiotów uprawnionych do prowadzenia punktów, w których świadczona jest nieodpłatna pomoc prawna, nieodpłatne poradnictwo obywatelskie lub nieodpłatna mediacja na obszarze województwa lubuskiego |
Kogo dotyczy? |
W zakresie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej: Organizacja pozarządowa, która łącznie spełnia następujące warunki:
W zakresie świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego: Organizacja pozarządowa, która łącznie spełnia następujące warunki:
W zakresie prowadzenia nieodpłatnej mediacji: Organizacja pozarządowa, która łącznie spełnia następujące warunki:
Mediatorem może być osoba wpisana na jedną z list prowadzoną przez:
|
Co przygotować? |
|
Jakie dokumenty muszę wypełnić? |
|
Jak wypełnić dokumenty? |
Pobierz i czytelnie wypełnij przygotowane przez nas formularze (wniosek oraz oświadczenie) lub przygotuj wniosek wraz z wymaganymi dokumentami we własnym zakresie. Uwaga Wniosek musi być podpisany przez osoby uprawnione do występowania Pełnomocnictwo musi być podpisane przez osoby upoważnione do występowania w imieniu organizacji. Do pełnomocnictwa należy dołączyć dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł. Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia pełnomocnictwa. Opłatę wnosi się na konto: Urząd Miasta Gorzów Wlkp. ul. Sikorskiego 3-4 66-400 Gorzów Wlkp.
44 1020 5402 0000 0302 0325 6575 |
Opłaty | 10 zł opłaty skarbowej za dokonanie czynności urzędowej na wniosek (potwierdzenie wpłaty na konto Urzędu Miasta Gorzów Wlkp. należy załączyć do składanego wniosku). Usługa jest bezpłatna dla organizacji pozarządowej posiadającej status organizacji pożytku publicznego (wzmianka o posiadaniu takiego statusu musi być ujawniona w dziale 1 rubryce 1 polu 5 Krajowego Rejestru Sądowego), której przedmiotem nieodpłatnej działalności pożytku publicznego (ujawnionym w dziale 3 rubryce 4 polu 2 tego rejestru), jest udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub udzielanie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego (do wniosku należy załączyć wydruk z KRS). |
Kiedy złożyć dokumenty? |
Dokumenty złóż w dogodnym dla Ciebie terminie. |
Gdzie załatwię sprawę? |
Przygotowane dokumenty możesz złożyć:
Dodatkowe informacje możesz uzyskać pod numerem telefonu: 95 / 7851805
Wniosek możesz wysłać na adres: pocztą tradycyjną:
złożyć osobiście w:
poprzez elektroniczną platformę ePUAP
|
Co zrobi urząd? |
Po stwierdzeniu kompletności dokumentów Wojewoda Lubuski wyda decyzję administracyjną w przedmiocie wpisu organizacji pozarządowej na listę. Twoja organizacja zostanie wpisana na listę, gdy decyzja ta stanie się ostateczna. Decyzja staje się ostateczna:
Złożenie Oświadczenia o zrzeczeniu sie prawa do wniesienia odwolania przyspiesza proces wpisu na listę. Możesz skorzystać z przykładowego wzoru oświadczenia– pobierz go i wypełnij. Jeśli w trakcie rozpatrywania sprawy dotyczącej Twojej organizacji urząd stwierdzi brak któregokolwiek z wymaganych dokumentów, to wezwie Cię do uzupełnienia wniosku. Jeśli nie uzupełnisz braków w określonym terminie, Twój wniosek nie zostanie rozpatrzony. Podczas rozpatrywania Twojej sprawy możemy wezwać Cię także do dołączenia do wniosku informacji o okresie i sposobie udzielania przez Twoją organizację porad prawnych, informacji prawnych lub prowadzenia mediacji. Twoja organizacja otrzyma decyzję odmowną, jeżeli w okresie 2 lat poprzedzających złożenie wniosku:
Okres 2 lat liczy się od dnia rozliczenia dotacji i zwrotu nienależytych środków z odsetkami albo od rozwiązania umowy.
|
Jaki jest czas realizacji? |
Rozpatrzymy Twój wniosek nie później niż w ciągu 1 miesiąca od dnia jego złożenia. |
Jak się odwołać? |
Od decyzji możesz złożyć odwołanie do Ministra Sprawiedliwości, za pośrednictwem Wojewody Lubuskiego. Masz na to 14 dni od dnia doręczenia decyzji. |
Informacje dodatkowe |
Organizacje pozarządowe wpisane na listę są zobowiązane zgłaszać Wojewodzie Lubuskiemu wszelkie informacje na temat:
Informację o zmianie można złożyć:
|
Podstawa prawna |
|
Wzór wniosku wpis na listę wojewody