Co chcę załatwić? |
Uzyskać status Centrum Integracji Społecznej |
Kogo dotyczy? |
Instytucji tworzących tj.
- jednostki samorządu terytorialnego w formie jednostki budżetowej lub samorządowego zakładu budżetowego,
- organizacji pozarządowej.
|
Co przygotować? |
Przygotuj:
- Wniosek o nadanie statusu Centrum Integracji Społecznej który powinien zawierać:
- pełną nazwę i adres wnioskodawcy – instytucji tworzącej (jednostki samorządu terytorialnego lub organizacji pozarządowej),
- informację o miejscu funkcjonowania Centrum i przewidywanym terminie rozpoczęcia działalności,
- przewidywaną liczbę uczestników oraz wskazanie, dla jakiej grupy uczestników Centrum będzie świadczyć usługi,
- planowany rodzaj działalności wytwórczej, handlowej lub usługowej,
- program prac prowadzonych z uczestnikami w ramach reintegracji zawodowej i społecznej,
- przewidywaną liczbę pracowników Centrum oraz ich kwalifikacje,
- planowane rodzaje umów o pracę pracowników Centrum i ich wymiar czasu pracy,
- dane o organizacji i systemie zajęć w Centrum,
- dane o zakładanych efektach działania Centrum, w tym planowaną liczbę osób do przyuczenia do zawodu, przekwalifikowania lub podwyższenia kwalifikacji,
- dane o rocznym preliminarzu ogólnych kosztów działalności Centrum, w tym kosztów reintegracji zawodowej i społecznej,
- dane o wysokości zasobów własnych instytucji tworzącej poniesionych na utworzenie Centrum oraz o formach tych zasobów, a także o przewidywanym udziale własnym w finansowaniu działalności Centrum,
- dane o innych źródłach finansowania działalności Centrum, w tym ze środków określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień oraz przeciwdziałaniu wykluczeniu społecznemu,
- projekt regulaminu Centrum,
- kopię dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości, w której ma funkcjonowć Centrum,
- opinię starosty o potrzebie powołania Centrum na terenie podległego mu powiatu, z wyłączeniem wniosku składanego przez powiat,
- akt powołania Centrum, w przypadku powołania Centrum przez jednostkę samorządu terytorialnego.
Ponadto przygotuj:
- zaświadczenie Wojewódzkiego Urzędu Statystycznego o nadaniu numeru REGON,
- decyzję Urzędu Skarbowego w sprawie nadania numeru identyfikacji podatkowej NIP,
- dokument potwierdzający wpis, rejestrację jednostki (np.: wpis do ewidencji działalności gospodarczej, Rejestru Sądowego).
|
Jakie dokumenty muszę wypełnić? |
Musisz złożyć wniosek o nadanie statusu CIS zawierający powyżej wskazane informacje oraz załączyć wszystkie wymagane dokumenty. |
Jak wypełnić dokumenty? |
Wniosek sporządzasz na piśmie indywidualnie. |
Ile muszę zapłacić? |
Za uzyskanie decyzji nadającej status Centrum Integracji Społecznej nic nie zapłacisz. |
Kiedy złożyć dokumenty? |
Wniosek należy złożyć w dowolnym terminie, po skompletowaniu wszystkich dokumentów. |
Gdzie załatwię sprawę? |
Dokumenty należy wysłać do nas pocztą na adres:
- Lubuski Urząd Wojewódzki
ul. Jagiellończyka 8, 66-400 Gorzów Wlkp.
- albo złożyć osobiście w Kancelarii Ogólnej Urzędu w pokoju nr 32, parter
|
Co zrobi urząd? |
Rozpatrzymy wniosek o nadanie statusu Centrum Integracji Społecznej i wydamy decyzję administracyjną w sprawie przyznania lub odmowy przyznania statusu Centrum Integracji Społecznej. |
Jaki jest czas realizacji? |
Sprawę załatwimy nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawę szczególnie skomplikowaną nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. |
Jak się odwołać? |
Od decyzji Wojewody przysługuje odwołanie do ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji. |
Informacje dodatkowe |
Status Centrum Intergacji Społecznej nadaje się na okres 5 lat.
rejestr Centrów Integracji Społecznej w woj. lubuskim.pdf
|
Podstawa prawna |
Art. 5 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnianiu socjalnym (Dz. U. 2016, poz. 1828) |