Biuletyn Informacji Publicznej - Lubuski Urząd Wojewódzki
Data wytworzenia: | 2021-01-21 12:44:06 |
---|---|
Redaktor: | Fąfara Aleksandra |
Opis: | Modyfikacja treści strony |
[treść generowana dynamicznie]
OGŁOSZENIE NABORU WNIOSKÓW
Z dniem 1 września 2018 roku Wojewoda Lubuski ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie zadań w 2019 roku do programu wieloletniego pod nazwą „Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019”.
Termin składania wniosków od 1 do 15 września 2018 roku.
Wnioski złożone po tym terminie zostaną odrzucone pod względem formalnym
(o dacie złożenia wniosku decyduje data wpływu wniosku do Urzędu, a nie data stempla pocztowego).
Wnioski o dofinansowanie zadań wraz z załącznikami należy składać:
osobiście w Lubuskim Urzędzie Wojewódzkim w Gorzowie Wlkp.
w Kancelarii Ogólnej (parter) w godzinach pracy Urzędu
lub drogą pocztową na adres: Lubuski Urząd Wojewódzki w Gorzowie Wlkp.,
Wydział Infrastruktury, ul. Jagiellończyka 8, 66-400 Gorzów Wlkp.
Osobą do kontaktu jest Bożena Jankowska, tel. 95 71 15 466, pokój 1419, XIV piętro
lub tel. 95 71 15 478, pokój 1420, XIV piętro,
Dla województwa lubuskiego w 2019 roku na dotacje z budżetu państwa w ramach Programu przewidziano kwotę 47.625.301 zł do równego podziału na gminy i powiaty po 23.812.650,5 zł.
Jednostki samorządu terytorialnego będą mogły ubiegać się o dofinansowanie z budżetu państwa zadań własnych związanych z przebudową, budową lub remontem dróg powiatowych i gminnych.
Zasady realizacji inwestycji w 2019 roku:
Wniosek składa ustawowy zarządca drogi (w dniu złożenia wniosku), odpowiednio: dla dróg powiatowych - zarząd powiatu / prezydent miasta / prezydent miasta na prawach powiatu, dla dróg gminnych - wójt / burmistrz / prezydent miasta / prezydent miasta na prawach powiatu .
Przedmiotem wniosku o dofinansowanie może być zadanie obejmujące odcinek/odcinki (maksymalnie 3, spełniające określone w Programie warunki) drogi/dróg będące drogą publiczną (powiatową lub gminną) w rozumieniu ustawy o drogach publicznych. Wyjątek stanowią zadania mające na celu:
UWAGA! Istniejąca nieruchomość gruntowa (działka gruntu) oznaczona jako droga gruntowa nie stanowi obiektu budowlanego w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy - Prawo budowlane. W przypadku drogi gruntowej możliwe jest wykonywanie robót budowlanych polegających jedynie na budowie i takie zadanie może być przedmiotem wniosku.
W przypadku zamierzenia budowlanego polegającego na remoncie drogi wewnętrznej, o ile spełnia ona parametry techniczno-budowlane, określone dla drogi publicznej, pierwszym krokiem powinno być jej zaliczenie do kategorii drogi publicznej powiatowej lub gminnej i procedowanie wniosku w trybie normalnym.
Składany wniosek powinien zawierać informacje i niezbędne kopie wymaganych dokumentów wymienionych w Programie, m.in.:
Wnioskodawca przy sporządzaniu wniosku może opierać się jedynie na dokumentach umożliwiających rozpoczęcie inwestycji w planowanym terminie wskazanym we wniosku o dofinansowanie.
Wniosek może być uzupełniony jedynie o dokumenty posiadające datę sprzed złożenia wniosku o dofinansowanie oraz wymienione w tym wniosku. Komisja każdorazowo wzywa do ich uzupełnienia, pod rygorem odrzucenia wniosku. Dokumenty niewymienione we wniosku, nie mogą być doręczone i w tym przypadku niekompletny wniosek jest odrzucony na etapie oceny formalnej. Komisja zawiadomi wnioskodawcę o powodach odrzucenia wniosku.
Poprawianie błędów pisarskich, rachunkowych albo innych oczywistych omyłek w złożonym w terminie i kompletnym wniosku, następuje na wezwanie Komisji i w wyznaczonym przez nią terminie, przed ustaleniem wstępnej listy rankingowej wniosków.
W przypadku uznania, iż konieczne jest przedstawienie dodatkowych informacji (tylko w przypadku, gdy mogą one mieć znaczenie przy ocenie merytorycznej wniosku), stwierdzenia powinny być poparte konkretnymi danymi (faktami) oraz w miarę możliwości udokumentowane. Dokumenty i informacje uzupełniające charakterystykę zadania mogą być załączone do wniosku w formie załączników (umieszczamy je na końcu, po załącznikach wymaganych).
Należy dołączyć wszystkie niezbędne wymagane załączniki zgodnie z kolejnością wymienioną we wniosku.
Wszystkie dokumenty wykonawcze, obowiązujące w naborze na 2019 rok są do pobrania pod adresem: https://bip.lubuskie.uw.gov.pl/programy_rzadowe/Pliki_do_pobrania.html
Wymagane do oceny przez Komisję dodatkowe dokumenty istotne dla wnioskowanego zadania:
Wszystkie dodatkowe dokumenty i informacje uzupełniające powinny być wymienione we wniosku o dofinansowanie (pole 14 pkt 7).
UWAGA!
1. Wniosek wraz z załącznikami powinien być wpięty do segregatora bądź skoroszytu. W celu usprawnienia pracy Komisji oceniającej proszę nie umieszczać poszczególnych załączników w koszulkach, a wniosek wydrukować jednostronnie.
2. Kryteria nr 4 i nr 6 oraz tzw. peryferyjność czasowa - w kryterium nr 2 nie wymagają opisu we wniosku ani żadnych dodatkowych dokumentów składanych przez wnioskodawcę.
3. Koszty realizacji zadania należy podać w pełnych złotych.
4. W poz. 8 wniosku o dofinansowanie zadania w ramach „Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019” (koszty realizacji zadania brutto) należy ujmować tylko koszty kwalifikowane. Koszty niekwalifikowane przedstawiać należy jedynie w poz. 11 wniosku (harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji zadania).
5. Do kosztów niekwalifikowanych zalicza się:
Ocena wniosków:
Przeprowadzona zostanie dwuetapowa ocena wniosków o dofinansowanie. Oceny wniosków dokonuje Komisja powołana do tego celu przez Wojewodę Lubuskiego.
Ocena formalna dokonywana będzie na podstawie karty oceny formalnej. Komisja odrzuca wnioski niespełniające wymogów formalnych. Czas na zgłaszanie przez wnioskodawców zastrzeżeń do list wniosków odrzuconych na etapie oceny formalnej - do 3 listopada
2018 roku.
Wnioski spełniające wymogi formalne podlegają ocenie merytorycznej zgodnie z kryteriami ustalonymi w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 27 marca 2009 roku w sprawie udzielania dotacji celowych dla jednostek samorządu terytorialnego na przebudowę, budowę lub remonty dróg powiatowych i gminnych. Wnioskodawca w terminie do 20 listopada 2018 roku może wnieść zastrzeżenie w zakresie oceny merytorycznej.
Warunkiem uzyskania dotacji jest ocena pisemnego wniosku dokonana przez Komisję oraz umieszczenie wniosku na ostatecznej liście rankingowej projektów oraz na liście wniosków zakwalifikowanych do dofinansowania.
Uwaga !! Dokumenty wykonawcze
W dniu 26 lipca 2018 r. Rada Ministrów przyjęła rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie udzielania dotacji celowych dla jednostek samorządu terytorialnego na przebudowę, budowę lub remonty dróg powiatowych i gminnych.
Rozporządzenie znajduje się w zakładce pliki do pobrania.
W ślad za ww. zmianami Minister Infrastruktury zatwierdził dokumenty wykonawcze do „Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019” obowiązujące w naborze 2018/2019.
Zmiana dotyczy rozszerzenia kryterium nr 3 - wpływu zadania na poprawę dostępności komunikacyjnej - o możliwość przyznawania punktów przez komisje oceniające dla zadań, których realizacja przyczyni się do poprawy dostępności komunikacyjnej w szczególności do nieruchomości, na których realizowane są inwestycje mieszkaniowe w wyniku przyjętych rządowych programów społeczno-gospodarczych.
Dokumenty wykonawcze:
Przygotowując wnioski do edycji 2018/2019 prosimy o pilne zapoznanie się z powyższymi dokumentami.
Dokumenty wykonawcze znajdują się w zakładce pliki do pobrania.