Zespół do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych
Pełnomocnik ds Ochrony Informacji Niejawnych
Andrzej Szymczak
- piętro II, pokój 214
- tel.: +48 95 78 51 946
W Zespole ds. Ochrony Informacji Niejawnych znajduje się Kancelaria Tajna
Kierownik Kancelarii
Aneta Andruszko
- piętro II, pokój 214
- tel.: +48 95 78 51 945
Zakres działań Zespołu do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych:
- zapewnienie ochrony informacji niejawnych w Lubuskim Urzędzie Wojewódzkim;
- zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne;
- zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka;
- kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji;
- opracowywanie i aktualizowanie planu ochrony informacji niejawnych, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego, i nadzorowanie jego realizacji;
- opracowywanie instrukcji określających sposób i tryb przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli „poufne” oraz „zastrzeżone”;
- opracowanie i aktualizowanie dokumentacji bezpieczeństwa systemów teleinfor-matycznych do przetwarzania informacji niejawnych;
- prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych;
- prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających;
- prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych lub pełniących służbę w jed-nostce organizacyjnej albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto;
- przekazywanie ABW do ewidencji danych osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych, a także osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub wobec których podjęto decyzję o cofnięciu poświadczenia bezpieczeństwa;
- przechowywanie akt zakończonych postępowań sprawdzających; udostępnianie tych akt w trybie przewidzianym ustawą o ochronie informacji niejawnych;
- prowadzenie Kancelarii Tajnej odpowiedzialnej za właściwe rejestrowanie, przechowywanie, obieg i wydawanie materiałów niejawnych uprawnionym osobom;
- przyjmowanie, rejestrowanie, udostępnianie i przechowywanie oświadczeń o stanie majątkowym:
- Wicewojewody Lubuskiego,
- Dyrektora Generalnego Urzędu,
- osób zajmujących stanowiska dyrektorów wydziałów i ich zastępców, głównego księgowego oraz osób na stanowiskach równorzędnych pod względem płacowym,
- urzędników służby cywilnej,
- kierowników jednostek administracji zespolonej;
- Przygotowanie analizy danych zawartych w ww. oświadczeniach o stanie majątkowym;
- przyjmowanie, rejestrowanie, udostępnianie i przechowywanie oświadczeń majątkowych składanych przez wójtów, burmistrzów, prezydentów miast, starostów, marszałka województwa, przewodniczących: rad gmin, powiatów, sejmiku woje-wództwa;
- Przygotowanie analizy danych zawartych w ww. oświadczeniach majątkowych;
- Prowadzenie spraw wynikających z kompetencji Wojewody określonych ustawą
o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów, a w szczególności przyjmowanie i rejestrowanie oświadczeń lustracyjnych oraz ich przekazywanie do Biura Lustracyjnego Instytutu Pamięci Narodowej.
Redakcja podstrony
- Podmiot udostępniający informację
- Lubuski Urząd Wojewódzki
- Pierwsza publikacja
- Szerwiński Michał 2012-09-03 17:30
- Aktualizacja publikacji
- Fąfara Aleksandra 2021-01-21 14:55
- Wytworzenie publikacji
- Fąfara Aleksandra 2021-01-21 14:55
- Zatwierdzenie
- Fąfara Aleksandra 2021-01-21 14:55