Uzyskanie zaświadczenia do celów emerytalno - rentowych ze zlikwidowanych przedsiębiorstw, dla których Wojewoda był organem założycielskim
Co chcę załatwić?
Uzyskać zaświadczenie do celów emerytalno - rentowych ze zlikwidowanych przedsiębiorstw
Kogo dotyczy?
Pracowników zatrudnionych w zlikwidowanych przedsiębiorstwach, których organem założycielskim był Wojewoda oraz członków rodziny ww. pracowników ubiegających się o renty rodzinne
Co przygotować?
Odpis aktu zgonu w przypadku ubiegania się o rentę rodzinną
Jakie dokumenty muszę wypełnić?
Musisz dostarczyć odręcznie napisane pismo lub wniosek zawierające następujące informacje:
- imię i nazwisko
- nazwisko rodowe
- data urodzenia
- imiona rodziców
- nazwa zakładu pracy, okres zatrudnienia, stanowisko, sposób rozwiązania umowy o pracę, okresy przebywania na urlopach wychowawczych i bezpłatnych, okres służby wojskowej
- adres do korespondencji
Jak wypełnić dokumenty?
W przypadku trudności z wypełnieniem wniosku informacji udzielają pracownicy Archiwum Zakładowego oraz pracownicy Punktu Obsługi Klienta
Ile muszę zapłacić?
Wydanie zaświadczenia jest bezpłatne
Kiedy złożyć dokumenty?
Dokumenty możesz złożyć jeżeli byłeś pracownikiem zlikwidowanych przedsiębiorstw, dla których organem założycielskim był Wojewoda i ubiegasz się o świadczenia emerytalno-rentowe lub jesteś członkiem rodziny wyżej wymienionych pracowników i ubiegasz się o rentę rodzinną
Gdzie załatwię sprawę?
Wniosek możesz wysłać do nas:
pocztą tradycyjną:
- Lubuski Urząd Wojewódzki w Gorzowie Wlkp.
ul. Jagiellończyka 8
66-400 Gorzów Wlkp.
- Delegatura Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego w Zielonej Górze
ul. Podgórna 7
65-057 Zielona Góra
złożyć osobiście w:
- Lubuskim Urzędzie Wojewódzkim w Gorzowie Wlkp.
- Kancelaria ogólna, pokój 32, tel. 95 78 51 613
- Delegaturze Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego w Zielonej Górze
- pokój 128, tel.68 45 27 100
mailem na adres (wniosek podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym):
- urzad.wojewodzki@lubuskie.uw.gov.pl
- delegatura@lubuskie.uw.gov.pl
poprzez elektroniczną platformę ePUAP
Co zrobi urząd?
Rozpatrzy wniosek i prześle odpowiedź pod wskazany adres
Jaki jest czas realizacji?
Wydanie informacji powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu dwóch miesięcy
Jak się odwołać?
W tej sprawie odwołanie nie przysługuje
Informacje dodatkowe
Wykaz zlikwidowanych przedsiębiorstw
Przedsiębiorstwa państwowe - pliki do pobrania
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 153 poz. 1227 ze zminami)
- Ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2011 r. Nr 123 poz. 698)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 lutego 1983 r. w sprawie wieku emerytalnego oraz wzrostu emerytur i rent inwalidzkich dla pracowników zatrudnionych w szczególnych warunkach lub w szczególnym charakterze (Dz. U. Nr 8 poz. 43 ze zmianami)
- Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych - zał. nr 6 § 31 (Dz. U. z 2011 r. Nr 14, poz. 67).
Redakcja podstrony
- Podmiot udostępniający informację
- Lubuski Urząd Wojewódzki
- Pierwsza publikacja
- Szerwiński Michał 2014-06-30 14:21
- Aktualizacja publikacji
- Fąfara Aleksandra 2021-02-09 15:34
- Wytworzenie publikacji
- Fąfara Aleksandra 2021-02-09 15:34
- Zatwierdzenie
- Surmacz-Buszkiewicz Marta 2021-02-09 15:34