Kompetencje Dyrektora Generalnego
Na podstawie art.13 ustawy z dnia 23 stycznia 2009 r. o wojewodzie i administracji rządowej w województwie (wojewoda wykonuje zadania przy pomocy urzędu wojewódzkiego oraz organów rządowej administracji zespolonej w województwie.
Dyrektor Generalny zapewnia sprawne funkcjonowanie Urzędu, warunki jego działania, należytą organizację pracy oraz dokonuje czynności z zakresu prawa pracy wobec osób zatrudnionych w Urzędzie, realizując politykę personalną wynikającą z ustawy o służbie cywilnej.
Do podstawowych zadań Dyrektora Generalnego należy w szczególności:
- podejmowanie działań zapewniających prawidłowe funkcjonowanie Urzędu;
- analizowanie propozycji usprawniania funkcjonowania Urzędu i podejmowanie stosownych czynności;
- zapewnienie warunków działania Urzędu;
- nadzorowanie organizacyjne przebiegu prac nad terminowym przygotowaniem projektu budżetu i układu wykonawczego budżetu w części dotyczącej Urzędu oraz nadzorowanie realizacji budżetu;
- występowanie do Wojewody z wnioskiem o nadanie regulaminu organizacyjnego Urzędu;
- ustalanie w drodze zarządzenia regulaminów wewnętrznych wydziałów i innych komórek organizacyjnych Urzędu;
- ustalanie regulaminu pracy Urzędu;
- gospodarowanie mieniem Urzędu;
- wykonywanie kompetencji kierownika zamawiającego w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych;
- sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem kontroli i audytu wewnętrznego w Urzędzie;
- wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy wobec osób zatrudnionych w Urzędzie oraz realizowanie polityki personalnej w służbie cywilnej,
- przekazywanie informacji, danych i wyjaśnień związanych z wykonywaniem zadań z zakresu służby cywilnej;
- wykonywanie zadań kierownika Urzędu, jeżeli przepisy odrębne tak stanowią;
- zapewnianie przestrzegania przepisów o tajemnicy ustawowo chronionej;
- wykonywanie innych zadań określonych przepisami z upoważnienia Wojewody;
- wydawanie zarządzeń w zakresie sprawnego funkcjonowania Urzędu;
- realizowanie zadań z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy;
- podejmowanie działań zapewniających prawidłowe funkcjonowanie i ochronę Urzędu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;
- zapewnienie prowadzenia Archiwum Zakładowego oraz nadzorowanie właściwego przebiegu czynności i zadań w stosunku do materiałów archiwalnych znajdujących się w zasobach archiwalnych Urzędu.
Dyrektor Generalny Urzędu sprawuje nadzór nad:
- Biurem Organizacji i Kadr,
- Biurem Obsługi Urzędu i Rozwoju Systemów Informatycznych,
- Samodzielnym stanowiskiem ds. funduszu wynagrodzeń i analiz,
- Zespołem Audytu Wewnętrznego,
- Wieloosobowym stanowiskiem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy.
Redakcja podstrony
- Podmiot udostępniający informację
- Lubuski Urząd Wojewódzki
- Pierwsza publikacja
- Szerwiński Michał 2013-01-29 10:12
- Aktualizacja publikacji
- Kwiatkowska Justyna 2024-01-17 13:10
- Wytworzenie publikacji
- Justyna Kwiatkowska 2024-01-17 13:10
- Zatwierdzenie
- Marta Surmacz-Buszkiewicz 2024-01-17 13:10