• język migowy
BIP
Grafika BIP
Strona główna/Dyrektor Generalny/Kompetencje Dyrektora Generalnego

Kompetencje Dyrektora Generalnego

Na podstawie art.13 ustawy z dnia 23 stycznia 2009 r. o wojewodzie i  administracji rządowej w województwie (wojewoda wykonuje zadania przy pomocy urzędu wojewódzkiego oraz organów rządowej administracji zespolonej w województwie.

Dyrektor Generalny zapewnia sprawne funkcjonowanie Urzędu, warunki jego działania, należytą organizację pracy oraz dokonuje czynności z zakresu prawa pracy wobec osób zatrudnionych w Urzędzie, realizując politykę personalną wynikającą z ustawy o służbie cywilnej.

Do podstawowych zadań Dyrektora Generalnego należy w szczególności:

  1. podejmowanie działań zapewniających prawidłowe funkcjonowanie Urzędu;
  2. analizowanie propozycji usprawniania funkcjonowania Urzędu i podejmowanie stosownych czynności;
  3. zapewnienie warunków działania Urzędu;
  4. nadzorowanie organizacyjne przebiegu prac nad terminowym przygotowaniem projektu budżetu i układu wykonawczego budżetu w części dotyczącej Urzędu oraz nadzorowanie realizacji budżetu;
  5. występowanie do Wojewody z wnioskiem o nadanie regulaminu organizacyjnego Urzędu;
  6. ustalanie w drodze zarządzenia regulaminów wewnętrznych wydziałów i innych komórek organizacyjnych Urzędu;
  7. ustalanie regulaminu pracy Urzędu;
  8. gospodarowanie mieniem Urzędu;
  9. wykonywanie kompetencji kierownika zamawiającego w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych;
  10. sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem kontroli i audytu wewnętrznego w Urzędzie;
  11. wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy wobec osób zatrudnionych w Urzędzie oraz realizowanie polityki personalnej w służbie cywilnej,
  12. przekazywanie informacji, danych i wyjaśnień związanych z wykonywaniem zadań z zakresu służby cywilnej;
  13. wykonywanie zadań kierownika Urzędu, jeżeli przepisy odrębne tak stanowią;
  14. zapewnianie przestrzegania przepisów o tajemnicy ustawowo chronionej;
  15. wykonywanie innych zadań określonych przepisami z upoważnienia Wojewody;
  16. wydawanie zarządzeń w zakresie sprawnego funkcjonowania Urzędu;
  17. realizowanie zadań z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy;
  18. podejmowanie działań zapewniających prawidłowe funkcjonowanie i ochronę Urzędu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;
  19. zapewnienie prowadzenia Archiwum Zakładowego oraz nadzorowanie właściwego przebiegu czynności i zadań w stosunku do materiałów archiwalnych znajdujących się w zasobach archiwalnych Urzędu.

Dyrektor Generalny Urzędu sprawuje nadzór nad:

  • Biurem Organizacji i Kadr,
  • Biurem Obsługi Urzędu i Rozwoju Systemów Informatycznych,
  • Samodzielnym stanowiskiem ds. funduszu wynagrodzeń i analiz,
  • Zespołem Audytu Wewnętrznego,
  • Wieloosobowym stanowiskiem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy.

Redakcja podstrony

Podmiot udostępniający informację
Lubuski Urząd Wojewódzki
Pierwsza publikacja
Szerwiński Michał 2013-01-29 10:12
Aktualizacja publikacji
Kwiatkowska Justyna 2024-01-17 13:10
Wytworzenie publikacji
Justyna Kwiatkowska 2024-01-17 13:10
Zatwierdzenie
Marta Surmacz-Buszkiewicz 2024-01-17 13:10
Rejestr zmian podstrony
Drukuj
Liczba odwiedzin
wczytuję

Banery

do góry