Strona główna/Ratownictwo/Państwowe Ratownictwo Medyczne/Wpis do rejestru jednostek współpracujących z systemem (..)

Wpis do rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne

 

  KARTA USŁUGI  

 

Wniosek o wpis do rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne
Co chcę załatwić? Dokonać wpisu podmiotu do jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne
Kogo dotyczy?

Jednostkami współpracującymi z systemem są: Jednostkami współpracującymi z systemem są:

  • jednostki organizacyjne Państwowej Straży Pożarnej,
  • jednostki ochrony przeciwpożarowej włączone do krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego,
  • jednostki organizacyjne Policji i Straży Granicznej,
  • jednostki podległe Ministrowi Obrony Narodowej,
  • podmioty uprawnione do wykonywania ratownictwa górskiego na podstawie przepisów ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie i ratownictwie w górach i na zorganizowanych terenach narciarskich,
  • podmioty uprawnione do wykonywania ratownictwa wodnego na podstawie przepisów ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych,
  • podmioty uprawnione do wykonywania ratownictwa górniczego na podstawie przepisów ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. - Prawo geologiczne i górnicze,
  • jednostki organizacyjne Morskiej Służby Poszukiwania i ratownictwa, o której mowa w ustawie z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim,
  • podmioty niewymienione w pkt 1-8 oraz społeczne organizacje, które w ramach swoich zadań ustawowych lub statutowych są obowiązane do niesienia pomocy osobom w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego - które uzyskały wpis do rejestru jednostek współpracujących z systemem.

Jednostkami współpracującymi z systemem mogą być społeczne organizacje ratownicze, które w ramach swoich zadań ustawowych lub statutowych, są obowiązane do niesienia pomocy osobom w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego, jeżeli zostaną wpisane do rejestru jednostek współpracujących z systemem. 

Jednostki współpracujące z systemem udzielają kwalifikowanej pierwszej pomocy osobom znajdującym się w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego.

Co przygotować? Wniosek o wpis do rejestru wraz z załącznikami
Jakie dokumenty muszę wypełnić?

Niezbędne dokumenty:

Warunkiem uzyskania wpisu jest złożenie:

  1. wniosku o wpis do rejestru,
  2. oświadczenie o spełnianiu wymagań określonych w art. 17 ust. 2 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2025 r., poz. 91) załącznik nr 2,
  3. potwierdzonej za zgodność z oryginałem kopii dokumentu regulującego przedmiot, cel działania organizacji (np. statut, regulamin).
  4. potwierdzonych za zgodność z oryginałem kopii ważnych zaświadczeń o ukończeniu kursu ratownika medycznego, kursu w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy przez członków jednostki i uzyskaniu przez nich tytułu ratownika,
  5. dowodu uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 10 zł a rachunek organu podatkowego jakim jest Prezydent Miasta Gorzowa Wlkp. zgodnie z art. 1, art. 5, art. 12, część nr I poz. 53 załącznika do ww. ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023r,. poz. 2111 ze zm.),
  6. prawo do zwolnienia z opłaty skarbowej mają podmioty wymienione w art. 7 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r.  o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r., poz. 2111 ze zm.).

    Dokonać opłaty skarbowej (patrz: Opłaty – Zwolnienia od opłaty skarbowej).

    Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.
    ul. Sikorskiego 3-4
    66-400 Gorzów Wlkp.
    numer rachunku 44 1020 5402 0000 0302 0325 6575
  7. Złożenie wniosku w formie elektronicznej
    Aby wpisać jednostkę na jej wniosek do rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne (RJWPRM) należy:
    - zarejestrować użytkownika jednostki na platformie „ Usługi Elektroniczne Ochrony Zdrowia" pod adresem: https://eploz.ezdrowie.gov.pl/,
    - wykonać poprawne zalogowanie się do systemu za pomocą Elektronicznej Platformy Logowania Ochrony Zdrowia (e-PLOZ),
    - złożyć wniosek w elektronicznym systemie do obsługi rejestru (poprawnie złożony w systemie wniosek posiada automatycznie nadany numer wniosku),
    - złożony wniosek poprzez system informatyczny do właściwego urzędu wojewódzkiego wygenerować, wydrukować i podpisać przez osobę uprawnioną.
Jak wypełnić dokumenty?

Wniosek wypełnić czytelnie i własnoręcznie podpisać.

W przypadku trudności z wypełnieniem wniosku informacji udziela pracownik Oddziału Zarządzania Systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne w Wydziale Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego.
Gdzie załatwię sprawę?

Wniosek możesz wysłać do nas:

pocztą tradycyjną:

  • Lubuski Urząd Wojewódzki w Gorzowie Wlkp.
    ul. Jagiellończyka 8
    66-400 Gorzów Wlkp.
  • Delegatura Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego w Zielonej Górze
    ul. Podgórna 7
    65-057 Zielona Góra


złożyć osobiście w:

  • Lubuskim Urzędzie Wojewódzkim w Gorzowie Wlkp. - Kancelarii ogólnej - parter
  • Delegaturze Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego w Zielonej Górze


mailem na adres (wniosek podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym):

Co zrobi urząd?

Dokonanie wpisu do rejestru jednostek współpracujących z systemem dokonuje Wojewoda, w drodze decyzji administracyjnej,  na jej wniosek, pod warunkiem, że jednostka ta: 

1) zapewnia gotowość operacyjną;
2) dysponuje ratownikami posiadającymi ważne zaświadczenia o ukończeniu kursu i uzyskaniu tytułu ratownika w liczbie niezbędnej do zapewnienia gotowości, o której mowa w pkt 1; 
3) dysponuje środkami łączności niezbędnymi do zapewnienia gotowości, o której mowa w pkt 1. 

Odmawia wpisu do rejestru, w drodze decyzji administracyjnej, jeżeli wniosek  nie spełnia ustawowo określonych wymogów.
Jaki jest czas realizacji? Wydanie decyzji powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Informacje dodatkowe

Jednostka współpracująca z systemem jest obowiązana niezwłocznie informować wojewodę o wszelkich zmianach dotyczących danych ujętych w rejestrze.

Rejestr jednostek współpracujących z systemem prowadzi:

Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego

Oddział Zarządzania Systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne

Lubuski Urząd Wojewódzki w Gorzowie Wlkp.

ul. Jagiellończyka 8

66-400 Gorzów Wlkp.

Podstawa prawna Ustawa z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym  (Dz. U. z 2025 r., poz.91).

Redakcja podstrony

Podmiot udostępniający informację
Lubuski Urząd Wojewódzki
Pierwsza publikacja
Zabiszak Tomasz 2017-04-25 07:38
Aktualizacja publikacji
Ratajczak Jerzy 2025-04-09 09:35
Wytworzenie publikacji
Wilińska Magdalena 2025-04-09 09:35
Zatwierdzenie
Nowotorski Robert 2025-04-09 09:35
Rejestr zmian podstrony
Drukuj
Liczba odwiedzin
wczytuję

Banery

do góry