Co chcę załatwić? |
Dokonać wpisu podmiotu do jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne |
Kogo dotyczy? |
Jednostkami współpracującymi z systemem są: Jednostkami współpracującymi z systemem są:
- jednostki organizacyjne Państwowej Straży Pożarnej,
- jednostki ochrony przeciwpożarowej włączone do krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego,
- jednostki organizacyjne Policji i Straży Granicznej,
- jednostki podległe Ministrowi Obrony Narodowej,
- podmioty uprawnione do wykonywania ratownictwa górskiego na podstawie przepisów ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie i ratownictwie w górach i na zorganizowanych terenach narciarskich,
- podmioty uprawnione do wykonywania ratownictwa wodnego na podstawie przepisów ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych,
- podmioty uprawnione do wykonywania ratownictwa górniczego na podstawie przepisów ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. - Prawo geologiczne i górnicze,
- jednostki organizacyjne Morskiej Służby Poszukiwania i ratownictwa, o której mowa w ustawie z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim,
- podmioty niewymienione w pkt 1-8 oraz społeczne organizacje, które w ramach swoich zadań ustawowych lub statutowych są obowiązane do niesienia pomocy osobom w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego - które uzyskały wpis do rejestru jednostek współpracujących z systemem.
Jednostkami współpracującymi z systemem mogą być społeczne organizacje ratownicze, które w ramach swoich zadań ustawowych lub statutowych, są obowiązane do niesienia pomocy osobom w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego, jeżeli zostaną wpisane do rejestru jednostek współpracujących z systemem.
Jednostki współpracujące z systemem udzielają kwalifikowanej pierwszej pomocy osobom znajdującym się w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego.
|
Co przygotować? |
Wniosek o wpis do rejestru wraz z załącznikami |
Jakie dokumenty muszę wypełnić? |
Niezbędne dokumenty:
Warunkiem uzyskania wpisu jest złożenie:
- wniosku o wpis do rejestru,
- oświadczenie o spełnianiu wymagań określonych w art. 17 ust. 2 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2025 r., poz. 91) załącznik nr 2,
- potwierdzonej za zgodność z oryginałem kopii dokumentu regulującego przedmiot, cel działania organizacji (np. statut, regulamin).
- potwierdzonych za zgodność z oryginałem kopii ważnych zaświadczeń o ukończeniu kursu ratownika medycznego, kursu w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy przez członków jednostki i uzyskaniu przez nich tytułu ratownika,
- dowodu uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 10 zł a rachunek organu podatkowego jakim jest Prezydent Miasta Gorzowa Wlkp. zgodnie z art. 1, art. 5, art. 12, część nr I poz. 53 załącznika do ww. ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023r,. poz. 2111 ze zm.),
- prawo do zwolnienia z opłaty skarbowej mają podmioty wymienione w art. 7 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r., poz. 2111 ze zm.).
Dokonać opłaty skarbowej (patrz: Opłaty – Zwolnienia od opłaty skarbowej).
Urząd Miasta Gorzowa Wlkp. ul. Sikorskiego 3-4 66-400 Gorzów Wlkp. numer rachunku 44 1020 5402 0000 0302 0325 6575
- Złożenie wniosku w formie elektronicznej
Aby wpisać jednostkę na jej wniosek do rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne (RJWPRM) należy: - zarejestrować użytkownika jednostki na platformie „ Usługi Elektroniczne Ochrony Zdrowia" pod adresem: https://eploz.ezdrowie.gov.pl/, - wykonać poprawne zalogowanie się do systemu za pomocą Elektronicznej Platformy Logowania Ochrony Zdrowia (e-PLOZ), - złożyć wniosek w elektronicznym systemie do obsługi rejestru (poprawnie złożony w systemie wniosek posiada automatycznie nadany numer wniosku), - złożony wniosek poprzez system informatyczny do właściwego urzędu wojewódzkiego wygenerować, wydrukować i podpisać przez osobę uprawnioną.
|
Jak wypełnić dokumenty? |
Wniosek wypełnić czytelnie i własnoręcznie podpisać.
W przypadku trudności z wypełnieniem wniosku informacji udziela pracownik Oddziału Zarządzania Systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne w Wydziale Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego. |
Gdzie załatwię sprawę? |
Wniosek możesz wysłać do nas:
pocztą tradycyjną:
- Lubuski Urząd Wojewódzki w Gorzowie Wlkp.
ul. Jagiellończyka 8 66-400 Gorzów Wlkp.
- Delegatura Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego w Zielonej Górze
ul. Podgórna 7 65-057 Zielona Góra
złożyć osobiście w:
- Lubuskim Urzędzie Wojewódzkim w Gorzowie Wlkp. - Kancelarii ogólnej - parter
- Delegaturze Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego w Zielonej Górze
mailem na adres (wniosek podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym):
|
Co zrobi urząd? |
Dokonanie wpisu do rejestru jednostek współpracujących z systemem dokonuje Wojewoda, w drodze decyzji administracyjnej, na jej wniosek, pod warunkiem, że jednostka ta:
1) zapewnia gotowość operacyjną; 2) dysponuje ratownikami posiadającymi ważne zaświadczenia o ukończeniu kursu i uzyskaniu tytułu ratownika w liczbie niezbędnej do zapewnienia gotowości, o której mowa w pkt 1; 3) dysponuje środkami łączności niezbędnymi do zapewnienia gotowości, o której mowa w pkt 1.
Odmawia wpisu do rejestru, w drodze decyzji administracyjnej, jeżeli wniosek nie spełnia ustawowo określonych wymogów. |
Jaki jest czas realizacji? |
Wydanie decyzji powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu dwóch miesięcy. |
Informacje dodatkowe |
Jednostka współpracująca z systemem jest obowiązana niezwłocznie informować wojewodę o wszelkich zmianach dotyczących danych ujętych w rejestrze.
Rejestr jednostek współpracujących z systemem prowadzi:
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
Oddział Zarządzania Systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne
Lubuski Urząd Wojewódzki w Gorzowie Wlkp.
ul. Jagiellończyka 8
66-400 Gorzów Wlkp.
|
Podstawa prawna |
Ustawa z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2025 r., poz.91). |