Wpis do rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne
KARTA USŁUGI |
|
|
Wniosek o wpis do rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne |
Co chcę załatwić? | Dokonać wpisu podmiotu do jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne |
Kogo dotyczy? |
Jednostkami współpracującymi z systemem są służby ustawowo powołane do niesienia pomocy osobom w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego, w szczególności: jednostki organizacyjne Państwowej Straży Pożarnej, jednostki ochrony przeciwpożarowej włączone do krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego, podmioty uprawnione do wykonywania ratownictwa górskiego na podstawie przepisów ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie Jednostkami współpracującymi z systemem mogą być społeczne organizacje ratownicze, które w ramach swoich zadań ustawowych lub statutowych, są obowiązane do niesienia pomocy osobom w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego, jeżeli zostaną wpisane do rejestru jednostek współpracujących z systemem. Jednostki współpracujące z systemem udzielają kwalifikowanej pierwszej pomocy osobom znajdującym się w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego. |
Co przygotować? | Wniosek o wpis do rejestru wraz z załącznikami |
Jakie dokumenty muszę wypełnić? |
Niezbędne dokumenty: Warunkiem uzyskania wpisu jest złożenie:
ul. Sikorskiego 3-4 66-400 Gorzów Wlkp. numer rachunku 44 1020 5402 0000 0302 0325 6575 |
Jak wypełnić dokumenty? |
Wniosek wypełnić czytelnie i własnoręcznie podpisać. W przypadku trudności z wypełnieniem wniosku informacji udziela pracownik Oddziału Zarządzania Systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne w Wydziale Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego. |
Gdzie załatwię sprawę? |
Wniosek możesz wysłać do nas: pocztą tradycyjną:
|
Co zrobi urząd? |
Dokonanie wpisu do rejestru jednostek współpracujących z systemem dokonuje Wojewoda, w drodze decyzji administracyjnej, na jej wniosek, pod warunkiem, że jednostka ta: 1) zapewnia gotowość operacyjną; |
Jaki jest czas realizacji? | Wydanie decyzji powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu dwóch miesięcy. |
Informacje dodatkowe |
Jednostka współpracująca z systemem jest obowiązana niezwłocznie informować wojewodę o wszelkich zmianach dotyczących danych ujętych w rejestrze. Rejestr jednostek współpracujących z systemem prowadzi: Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Oddział Zarządzania Systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne Lubuski Urząd Wojewódzki w Gorzowie Wlkp. ul. Jagiellończyka 8 66-400 Gorzów Wlkp. |
Podstawa prawna | Ustawa z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2021 r., poz. 2053). |
Redakcja podstrony
- Podmiot udostępniający informację
- Lubuski Urząd Wojewódzki
- Pierwsza publikacja
- Zabiszak Tomasz 2017-04-25 07:38
- Aktualizacja publikacji
- Ratajczak Jerzy 2022-04-12 15:00
- Wytworzenie publikacji
- Wilińska Magdalena 2022-04-08 13:54
- Zatwierdzenie
- Wójtowicz Artur 2022-04-08 13:54