Wznowienie postępowania w sprawie decyzji o pozwoleniu na budowę Starosty lub Prezydenta Miasta - działających jako organ administracji architektoniczno - budowlanej
Co chcę załatwić?
Wznowić postępowanie w sprawie decyzji wydanej przez Wojewodę Lubuskiego działającego jako organ administracji architektoniczno - budowlanej.
Kogo dotyczy?
Strony postępowania.
Co przygotować?
Własnoręcznie podpisany wniosek o wznowienie postępowania.
Jakie dokumenty muszę wypełnić?
Brak wzoru wniosku o wznowienie postępowania.
Jak wypełnić dokumenty?
W podaniu o wznowienie postępowania wskazać:
- imię i nazwisko lub nazwę,
- adres,
- oznaczenie decyzji, której dotyczy,
- powód wznowienia postępowania.
Ile muszę zapłacić?
Brak opłaty skarbowej w związku z wnioskiem o wznowienie postępowania.
Kiedy złożyć dokumenty?
Miesiąc od dnia, w którym strona dowiedziała się o okoliczności stanowiącej podstawę do wznowienia postępowania, a w przypadku gdy strona bez własnej winy nie brała udziału w postępowaniu miesiąc od dnia, w którym strona dowiedziała się o decyzji.
Gdzie załatwię sprawę?
Lubuski Urząd Wojewódzki w Gorzowie Wielkopolskim
Wydział Infrastruktury
Oddział Orzecznictwa Administracji Architektoniczno - Budowlanej
Jaki jest czas realizacji?
Miesiąc, a w sprawach szczególnie skomplikowanych 2 miesiące.
Jak się odwołać?
Na postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania przysługuje zażalenie do Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Warszawie za pośrednictwem Wojewody Lubuskiego w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia. Od decyzji wydanej po wznowieniu postępowania przysługuje odwołanie do Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Warszawie za pośrednictwem Wojewody Lubuskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Informacje dodatkowe
Wniosek należy wysłać na adres:
Wojewoda Lubuski
Lubuski Urząd Wojewódzki w Gorzowie Wielkopolskim Wydział Infrastruktury
Oddział Administracji Architektoniczno-Budowlanej
ul. Jagiellończyka 8, 66-400 Gorzów Wielkopolskim
albo złożyć osobiście w Kancelarii Ogólnej Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gorzowie Wielkopolskim,
albo poprzez elektroniczną platformę ePUAP
albo poprzez eDoręczenia: AE:PL-30106-22214-VGVRV-24
W przypadku, gdy strona działa przez pełnomocnika, do wniosku należy dołączyć oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia należnej opłaty skarbowej (17 zł) na rachunek Urzędu Miasta w Gorzowie Wielkopolskim numer konta: 44 1020 5402 0000 0302 0325 6575.
Informację o sprawie można uzyskać pod nr telefonu 957851759.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jednolity Dziennik Ustaw z 2025 r., pozycja 418).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dziennik Ustaw z 2024 r. pozycja 572).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dziennik Ustaw z 2023 r. pozycja 2111 ze zmianami).
Redakcja podstrony
- Podmiot udostępniający informację
- Lubuski Urząd Wojewódzki
- Pierwsza publikacja
- Kuświk Marcin 2012-11-28 13:59
- Aktualizacja publikacji
- Dotka Maciej 2025-06-03 09:43
- Wytworzenie publikacji
- Maciej Dotka 2025-06-02 09:43
- Zatwierdzenie
- Katarzyna Kis 2025-06-02 09:43