Złożenie wniosku w sprawie ustalenia zmian w podziale terytorialnym
Co chcę załatwić?
Utworzyć, połączyć, podzielić, znieść, ustalić granice gmin
Kogo dotyczy?
Gmin
Co przygotować?
Należy przygotować:
- zaświadczenie właściwego starosty potwierdzające zgodność danych z operatem ewidencyjnym;
- uchwałę wnioskodawcy w sprawie przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami;
- uchwały organów stanowiących zainteresowanych jednostek samorządu terytorialnego zawierające opinie, o których mowa w art. 4b ust. 1 pkt 2 ustawy o samorządzie gminnym, wraz z wynikami konsultacji z mieszkańcami lub informację o przyczynach ich braku;
- mapę topograficzną;
- opinię Głównego Geodety Kraju potwierdzającą przebieg dotychczasowych granic gminy lub gmin objętych wnioskiem z rejestrem granic i powierzchni jednostek zasadniczego podziału terytorialnego kraju;
- wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy lub gmin objętych wnioskiem uwzgledniający infrastrukturę techniczną i społeczną, układ urbanistyczny i komunikacyjny oraz sposób zagospodarowania terenu;
- inne dokumenty mogące mieć wpływ na rozpatrzenie wniosku.
Jakie dokumenty muszę wypełnić?
Należy złożyć wniosek dotyczący tworzenia, łączenia, dzielenia, znoszenia lub ustalenia granic gmin wraz z wymienionym wyżej dokumentami
Jak wypełnić dokumenty?
W przypadku trudności ze sporządzeniem wniosku informacji udzielają pracownicy Oddziału Zarządzania Organizacją w Biurze Organizacyjnym i Kadr
Ile muszę zapłacić?
Za złożenie wniosku nic nie zapłacisz
Kiedy złożyć dokumenty?
Rada gminy powinna wystąpić z wnioskiem do ministra właściwego do spraw administracji publicznej za pośrednictwem wojewody w terminie do 31 marca
Gdzie załatwię sprawę?
Wniosek możesz wysłać do nas:
pocztą tradycyjną:
- Lubuski Urząd Wojewódzki w Gorzowie Wlkp.
ul. Jagiellończyka 8
66-400 Gorzów Wlkp.
- Delegatura Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego w Zielonej Górze
ul. Podgórna 7
65-057 Zielona Góra
elektronicznie:
- ePUAP: /43emu4tg7l/skrytka
złożyć osobiście w:
- Lubuskim Urzędzie Wojewódzkim w Gorzowie Wlkp. - Kancelaria ogólna
- Delegaturze Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego w Zielonej Górze - pokój 128
Co zrobi urząd?
Przeanalizujemy wniosek, sporządzimy opinię i przekażemy komplet dokumentów ministrowi właściwemu do spraw administracji publicznej
Jaki jest czas realizacji?
Przekazanie wniosku wraz z opinią powinno nastąpić nie później niż w ciągu 30 dni od dnia otrzymania wniosku
Jak się odwołać?
W tej sprawie odwołanie nie przysługuje
Rada gminy przedstawia wniosek ministrowi właściwemu do spraw administracji publicznej za pośrednictwem wojewody
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz. 1372)
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 sierpnia 2001 r. w sprawie trybu postępowania przy składaniu wniosków dotyczących tworzenia, łączenia, dzielenia, znoszenia i ustalania granic gmin, nadawania gminie lub miejscowości statusu miasta, ustalania i zmiany nazw gmin i siedzib ich władz oraz dokumentów wymaganych w tych sprawach
Redakcja podstrony
- Podmiot udostępniający informację
- Lubuski Urząd Wojewódzki
- Pierwsza publikacja
- Szerwiński Michał 2014-06-30 19:34
- Aktualizacja publikacji
- Fąfara Aleksandra 2023-03-06 13:57
- Wytworzenie publikacji
- Fąfara Aleksandra 2023-03-06 13:56
- Zatwierdzenie
- Surmacz-Buszkiewicz Marta 2023-03-06 13:56