Złożenie wniosku w sprawie ustalenia, zmiany lub zniesienia urzędowej nazwy miejscowości
Co chcę załatwić?
Ustalić, zmienić lub znieść urzędową nazwę miejscowości
Kogo dotyczy?
Gmin
Co przygotować?
Należy przygotować:
- uchwałę rady gminy w sprawie wystąpienia o ustalenie, zmianę lub zniesienie urzędowej nazwy, wraz z uzasadnieniem
- w przypadku obiektu fizjograficznego - także opinie zarządów województw, na których terenie obiekt się znajduje
- omówienie wyników konsultacji przeprowadzonych z mieszkańcami miejscowości, której wniosek dotyczy
- opinię starosty powiatu, na którego terenie jest położona miejscowość lub obiekt fizjograficzny, jako właściwego w sprawach geodezji i gospodarki gruntami
- mapę topograficzną z zaznaczonymi granicami miejscowości, jej części lub obiektu fizjograficznego, będących przedmiotem wniosku
- informację o kosztach finansowych proponowanej zmiany
Jakie dokumenty muszę wypełnić?
Należy złożyć wniosek o ustalenie, zmianę lub zniesienie nazwy miejscowości wraz z wyżej wymienionymi dokumentami
Jak wypełnić dokumenty?
W przypadku trudności ze sporządzeniem wniosku informacji udzielają pracownicy Oddziału Zarządzania Organizacją w Biurze Organizacyjnym i Kadr
Ile muszę zapłacić?
Za złożenie wniosku nic nie zapłacisz
Kiedy złożyć dokumenty?
Do dnia 31 marca roku poprzedzającego rok, w którym ma nastąpić ustalenie, zmiana lub zniesienie urzędowej nazwy
Gdzie załatwię sprawę?
Wniosek możesz wysłać do nas:
pocztą tradycyjną:
- Lubuski Urząd Wojewódzki w Gorzowie Wlkp.
ul. Jagiellończyka 8
66-400 Gorzów Wlkp.
- Delegatura Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego w Zielonej Górze
ul. Podgórna 7
65-057 Zielona Górae
elektronicznie:
- ePUAP: /43emu4tg7l/skrytka
złożyć osobiście w:
- Lubuskim Urzędzie Wojewódzkim w Gorzowie Wlkp. - Kancelaria ogólna
- Delegaturze Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego w Zielonej Górze - pokój 128
Co zrobi urząd?
Przeanalizujemy wniosek, sporządzimy opinię i przekażemy komplet dokumentów ministrowi właściwemu do spraw administracji publicznej
Jaki jest czas realizacji?
Przekazanie wniosku wraz z opinią powinno nastąpić nie później niż w ciągu 30 dni od dnia otrzymania wniosku
Jak się odwołać?
W tej sprawie nie przewiduje się odwołania
W przypadku negatywnego rozpatrzenia wniosku minister właściwy do spraw administracji publicznej zawiadamia niezwłocznie, za pośrednictwem wojewody, wnioskodawcę o przyczynach nieuwzględnienia wniosku
Informacje dodatkowe
Rada gminy przedstawia wniosek ministrowi właściwemu do spraw administracji publicznej za pośrednictwem wojewody
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 29 sierpnia 2003 r. o urzędowych nazwach miejscowości i obiektów fizjograficznych
- rozporządzenie Ministra Administracji I Cyfryzacji z dnia 13 grudnia 2012 r. w sprawie wykazu urzędowych nazw miejscowości i ich części
Redakcja podstrony
- Podmiot udostępniający informację
- Lubuski Urząd Wojewódzki
- Pierwsza publikacja
- Szerwiński Michał 2014-06-30 19:35
- Aktualizacja publikacji
- Fąfara Aleksandra 2023-03-06 14:26
- Wytworzenie publikacji
- Fąfara Aleksandra 2023-03-06 14:26
- Zatwierdzenie
- Surmacz-Buszkiewicz Marta 2023-03-06 14:26