Informacje ogólne o Funduszu Dróg Samorządowych
Dofinansowaniem są objęte:
- budowa, przebudowa lub remont dróg powiatowych („zadania powiatowe”), oraz budowa, przebudowa lub remont dróg gminnych („zadania gminne”),
- budowa mostów lokalizowanych w ciągach dróg wojewódzkich, dróg powiatowych i dróg gminnych („zadania mostowe”) - nabór przeprowadza minister właściwy ds. transportu,
- budowa, przebudowa lub remont dróg wojewódzkich, dróg powiatowych i dróg gminnych o znaczeniu obronnym („zadania obronne” - realizowane bez udziału wojewodów).
Dofinansowanie obejmuje również:
- przebudowę dróg wewnętrznych, które są następnie zaliczane do odpowiedniej kategorii dróg publicznych w trybie określonym przepisami ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych,
- budowę, przebudowę lub remont skrzyżowań z innymi drogami publicznymi,
- budowę, przebudowę lub remont dojazdu do mostu (dotyczy zadań mostowych).
Dofinansowaniem nie są objęte:
- koszty nabywania nieruchomości pod pasy drogowe,
- koszty przygotowania zadań mostowych,
- zadania na drogach publicznych zarządzanych przez prezydenta miasta na prawach powiatu będącego siedzibą wojewody lub sejmiku województwa.
Wysokość dofinansowania:
- do 80% wartości zadania - dla zadań powiatowych i gminnych,
- do wysokości 30 mln zł - dla zadań powiatowych i gminnych,
- 80% - dla zadań mostowych.
Nabór wniosków:
Dysponent Funduszu w terminie od dnia 1 lipca do dnia 15 lipca roku kalendarzowego informuje wojewodów o przewidywanej wysokości środków przeznaczonych na dofinansowanie zadań powiatowych oraz zadań gminnych na dane województwo, w tym zadań wieloletnich - nabór ogłaszany jest w terminie 14 dni od otrzymania przez wojewodę przedmiotowej informacji.
Wniosek musi spełniać wymogi formalne określone w ogłoszeniu o naborze.
Wnioski o dofinansowanie składa się w terminie 30 dni od dnia udostępnienia ogłoszenia o naborze. Wnioski złożone po tym terminie pozostawia się bez rozpatrzenia.
Kryteria oceny wniosków:
Komisja dokonuje oceny wniosków o dofinansowanie, mając na celu wyrównywanie potencjału społeczno-gospodarczego, poprawę jakości życia mieszkańców i zapewnienie spójności terytorialnej na obszarze województwa i biorąc pod uwagę:
- znaczenie zadania dla realizacji infrastruktury drogowej w sposób gwarantujący poprawę stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym:
- zapewnienie spójności sieci dróg publicznych,
- podnoszenie standardów technicznych dróg powiatowych i dróg gminnych oraz zachowanie jednorodności sieci dróg powiatowych i dróg gminnych pod względem spełniania tych standardów (jezdnie, ruch pieszych w tym chodniki, pobocza, ruch rowerów, przystanki komunikacyjne, odwodnienie, skrzyżowania,
- rozwiązania dodatkowe/specjalne w zakresie brd,
- wypadkowość (poprawa poziomu brd, poprawa bezpieczeństwa pieszych),
- zarządzanie prędkością;
- zwiększenie dostępności transportowej jednostek administracyjnych;
- poprawę dostępności terenów inwestycyjnych;
- poziom dochodów własnych wnioskodawcy
- komplementarność zadania z zadaniami realizowanymi w ramach Programów Rządowych.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 23 października o Funduszu Dróg Samorządowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 2161).
Fundusz Dróg Samorządowych nie jest programem rozwoju w myśl przepisów ustawy o prowadzeniu polityki rozwoju.
Format | Data publikacji | Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) | Pobierz | Zobacz |
---|---|---|---|---|
2019-02-27 |
Ustawa o Funduszu Dróg Samorządowych
zobacz:
rejestr zmian pliku,
ilość pobrań: 1329
|
Ustawa o Funduszu Dróg Samorządowych 133.65KB | zobacz |
Redakcja podstrony
- Podmiot udostępniający informację
- Lubuski Urząd Wojewódzki
- Pierwsza publikacja
- Dotka Maciej 2019-02-27 09:41
- Aktualizacja publikacji
- Fąfara Aleksandra 2021-02-03 10:25
- Wytworzenie publikacji
- Fąfara Aleksandra 2021-02-03 10:25
- Zatwierdzenie
- Fąfara Aleksandra 2021-02-03 10:25